Alternativ til Norsk Rikstoto

Norsk Rikstoto ble opprettet av Det Norske Travselskap i 1982, og har siden hatt konsesjon til å drive totalisatorvirksomhet innen hestesport. Tidligere har jeg alltid levert alle type spill hos Norsk Rikstoto, men etter at jeg fant ut at det jevnt over er bedre odds å få andre steder, leverer jeg bare V5/V65/V75 hos Norsk Rikstoto.

Spill på trav hos Unibet.

Det mest populære spillet hos Norsk Rikstoto er V75, som i hovedsak kjøres på lørdager. I tillegg finnes spill som "trippel", "duo", "plass" og "vinner". Er du blant de som liker å spille på "vinner" eller "plass", bør man være klar over at det finnes alternativer til Norsk Rikstoto. Min erfaring er at man øker gevinsten når man kan spille på èn hest i såkalt H2H, eller hest mot hest om du vil. Man får da en fastsatt odds på to hester i samme løp, og dersom hesten du tipper på kommer i mål før "motstanderhesten" vinner du veddemålet. Det spiller altså ingen rolle om din hest ikke vinner løpet. Dette er ett spill som Norsk Rikstoto ikke tilbyr, og dersom du ønsker å prøve dette kan du registrere en konto hos Unibet. Det er utvilsomt H2H-spill jeg selv gjør mest penger på.

Unibet har forøvrig en tung satsing på travspill i Sverige, noe som gir deg flere spillemuligheter, ettersom Norsk Rikstoto ikke alltid tilbyr spill mot svensk trav.

Les mer om Unibets storsatsing, Travnet Live Racing, her. Super mulighet for oss som ønsker å spille mer på svensk trav!